Пн - Пт: 08:00 - 21:00
Суб: 09:00 - 20:00
Нд: вихiдний

Відшкодування збитків після перельоту, або Як захистити свої права при пошкодженні багажу

М'яке, вдале приземлення — завжди хороша подія, після якої на душі стає спокійно. Однак через пів години настрій може погіршитися. Причиною можуть стати пошкодження багажу, часткова або повна втрата особистих речей через вину перевізника. Глибокі тріщини на корпусі, вирвані ручки, деформовані колеса — все це є приводом для відшкодування збитків. Як отримати компенсацію, що для цього потрібно зробити, читайте далі.


Не відкладайте на потім розв'язання проблеми

Деформації валізи перед і після перельоту виникають виключно з вини перевізника. Він несе відповідальність за цілісність і збереження багажу, тому, якщо ви помітили серйозні пошкодження, відкладіть трансфер до кінцевого пункту призначення. Потрібно відразу займатися розв'язанням проблеми, а саме:

  1. Підійти до стійки Lost & Found, зафіксувати факт псування. Паралельно зробіть фото деформацій. Заповнення акта про пошкодження — обов'язкова умова. Це офіційний документ, у якому фіксують перелік нововиявлених недоліків. Він дозволяє в подальшому отримати компенсацію. За стійкою завжди хтось є, працівники аеропорту зобов'язані надати допомогу у розв'язанні проблеми.
  2. Скласти письмову претензію. Роблять це за тією ж стійкою, максимально докладно описуючи ситуацію. Наприклад, якщо ви купили валізу на https://dorami.com.ua/moda/dorozhnyye-chemodany/, рекомендуємо зайти на сторінку товару й переписати характеристики. У претензії вказують модель, колір, деформації, ціну та бажану компенсацію. Після оформлення сфотографуйте документ на випадок спірної ситуації.
  3. Зібрати посадкові квитки й бирки з багажу. В окремий файл складіть усі документи, які були отримані в аеропорту, зокрема й наклейки з паспорта.

Згаданим актам привласнюють номери, які використовують постраждалі при розв'язанні питань компенсацій. Можна оглянути валізу безпосередньо біля стійки, іноді фахівці допомагають правильно заповнити документ.


Пряме звернення до авіакомпанії

Відпочивши після перельоту, можна приступати до написання претензії перевізнику.

Важливо: є тиждень на те, щоб домогтися компенсації. Не тягніть час!

Певних вимог до написання претензії немає, дозволено фіксувати інформацію у вільній формі. Сучасній людині буде зручно відправити документи, фото- та відеодокази на електронну пошту компанії. Обов'язково вказуйте бажаний розмір компенсації.

Приклад претензії: «20 січня 2020 року під час реєстрації на рейс Лондон — Київ мною, (прізвище, ім'я, по батькові), був зданий багаж у плівці без будь-яких пошкоджень. По прильоту після видачі сумок я виявила такі пошкодження:

  • відсутня ручка (+фото 1);
  • зіпсовані колеса, втрата маневреності (+фото 2);
  • глибокі тріщини на корпусі (+фото 3).

Прошу відшкодувати мені суму в розмірі n за валізу (повний опис)».

Скільки доведеться чекати на відповідь? Це залежить від кількості перельотів у поїздці, під час якої зіпсували валізу. Добре, якщо не було пересадок, тоді відповідь прийде приблизно через 2-4 тижні. В іншому разі розгляд затягнеться до пів року.

Який розмір компенсації вказувати? Якщо сумка була новою й без будь-яких ушкоджень, просять повернути повну вартість. Аналогічно роблять власники старих валіз, які стали непридатними до експлуатації після перельоту. Пошкоджений багаж — це речовий доказ.

Коли краще відразу їхати додому

Кожна авіакомпанія має список пошкоджень і втрат, за які вона не несе відповідальність. Розглянемо на прикладі МАУ, у її списку — таке:

  • пропажа петель і ремінців;
  • подряпини, потертості на переповненій сумці;
  • псування продуктів і крихких речей;
  • ушкодження планшетів, ноутбуків, фото- й відеотехніки;
  • псування програмного забезпечення;
  • пропажа грошей і коштовностей, ключів, антикваріату, особистої документації;
  • дефекти на сувенірах без упаковки тощо.

Більше інформації шукайте на сайтах авіакомпаній.


Спірні моменти

Іноді валіза залишається цілою, але з'являються видимі забруднення, невеликі розриви, мокрі або жирні плями незрозумілого походження. Тоді можна самостійно організувати хімчистку або ремонт, а після запросити компенсацію в авіакомпанії. Для цього потрібні:

  • чек;
  • рахунок-фактура;
  • квитанції та інше.

Матеріальні витрати без проблем компенсують, або ж компанія відповість, що немає доказів її провини. Що робити в останньому разі? Виручать тільки фото й відео з геомітками. При серйозних пошкодженнях компанії компенсують повну фактичну вартість сумки. Якщо власник не пам'ятає ціну, враховують деякі положення з Варшавської конвенції. Згідно з цим документом, за 1 кг ваги багажу дають 20 доларів.

Пізнє звернення

Не всі уважно оглядають багаж в аеропорту, іноді пошкодження стають явними лише в будинку. У такому разі вдасться отримати компенсацію тільки при виявленні серйозних дефектів. Авіакомпанії мають право не платити за:

  • незначні вм'ятини й подряпини;
  • поломку тендітних речей через упаковку низької якості;
  • псування вмісту через переповненість сумки;
  • продуктивні дефекти;
  • знос змійки.

Напрошується наступний висновок: оглядати валізу потрібно в аеропорту. Також не бажано класти до неї цінні речі, ноутбук, фотоапарат і великі суми грошей.

Якщо багаж відкривали, це буде видно по зламаному замку, напіввідкритій змійці, розірваній плівці. Цінні, дорогі речі — тільки до ручної поклажі. Досвідчені туристи обов'язково якісно упаковують сумки в поліетиленову плівку, що істотно знижує ризик незаконного розкриття й появи дефектів, страхують багаж.






Viber
Telegram
Whatsapp
Позвонить
info@dorami.com.ua